Restaurantkæden FAMO sætter spot på projekt UDENFOR og hjemløshed

Presse ,Sidste nyt

Fra på mandag d. 15. april, og en uge frem, stiller restaurantkæden FAMO skarpt på projekt UDENFOR og hjemløshed ved at donere 100 kroner per solgte menu i hver af kædens tre restauranter.

“Vi har haft restaurant på Vesterbro i 7-8 år og ser hjemløse i vores nærmiljø hver eneste dag. De er en del af gadebilledet og alles hverdag på Vesterbro og noget, jeg mener, man bliver nødt til at forholde sig til. Mange tænker kun på, hvor svært det er at være hjemløs, når det er vinter med sne og kulde. Men de hjemløse er der jo hele året, også når det bliver forår. Derfor vil vi gerne nu være med til at skabe opmærksomhed og refleksion omkring de hjemløse både hos vores pesonale og vore gæster,” lyder det fra Morten Kaltoft, indehaver af restaurantkæden FAMO

I projekt UDENFOR er direktør Ninna Hoegh taknemmelig over FAMOs interesse for projekt UDENFORs arbejde.

“Jeg er så postiv overfor, at en restuaurantkæde som FAMO tager del i den vigtige opagve, det er, at skabe folkus på samfundets svageste. Vi har alle et ansvar for hinanden og for at passe på de svageste, derfor er jeg rigtig glad for FAMOs store interesse i at sætte hjemløshed på dagsordnen ved at støtte os “lyder det fra Ninna Hoegh.

Med udgangspunkt i et kampagnespot sætter projekt UDENFOR selv, fra på mandag d. 15. april og 14 dage frem, fokus på de komplekse årsager til hjemløshed og mennesket bag den hjemløse. Samarbejdet med FAMO udgør således en af en række aktiviteter, der skal forstærke fokusset på projekt UDENFOR og hjemløshed.

Kunne du tænkte dig at støtte projekt UDENFOR med 100 kroner i forbindelse med en god middag på en af FAMOS tre restauranter, så klik dig videre her

Relaterede nyheder

  • Anything in here will be replaced on browsers that support the canvas element